View Full Version : Vilket plugin är viktigast för er?
imported_oprah_noodlemantra
May 2nd, 2007, 01:31 PM
Precis som titeln säger så råder frågan, vilket plugin till beryl/compiz är viktigast för er. Alltså vad använder ni mest?
Själva kuben bortser jag ifrån för den använder mer eller mindre alla som kör beryl/compiz.
Jag är helt såld på ideén med scale funktionen, kan inte minnas senaste jag inte använde den när jag suttit vid burken.
Så jag ger 1+ till Scale.
fldc
May 6th, 2007, 08:57 AM
Måste väl säga att scale är den som används mest om man bortser från de mer vardagliga plugins som används i ett, men föredrar wall före cube.
May 6th, 2007, 02:46 PM
Har inte hunnit testa wall ännu, är väldigt peppad på den dock.
Kristian
May 6th, 2007, 03:15 PM
Wall, uten tvil.
Jeg bruker et stort antall viewports, og det er praktisk umulig med cube. Med wall kjører jeg 6x6 viewports på den ene skjermen, og 2x2 på den andre. Å bruke 36 viewports på cube ville vært helt ubrukelig.
Til vanlig bruker jeg generelt veldig få plugins. Wall, switcher, move, resize, decorations og zoom er de faste. (Og crashhandler, men den teller ikke :) )
May 7th, 2007, 08:23 AM
Wall, uten tvil.
Jeg bruker et stort antall viewports, og det er praktisk umulig med cube. Med wall kjører jeg 6x6 viewports på den ene skjermen, og 2x2 på den andre. Å bruke 36 viewports på cube ville vært helt ubrukelig.
Til vanlig bruker jeg generelt veldig få plugins. Wall, switcher, move, resize, decorations og zoom er de faste. (Og crashhandler, men den teller ikke :) )
Har du någon aning om när Wall kommer bli ett officiellt plugin? Är den planerad i nästa release?
Kristian
May 7th, 2007, 10:08 AM
[quote="oprah_noodlemantra":dd3a4]
Har du någon aning om när Wall kommer bli ett officiellt plugin? Är den planerad i nästa release?
[/quote:dd3a4]
Den vil være med i den første CompCom(arbeidsnavn...) releasen, ja.
May 7th, 2007, 10:52 AM
[quote="oprah_noodlemantra":85662]
Den vil være med i den første CompCom(arbeidsnavn...) releasen, ja.[/quote:85662]
Det låter hur gott som helst, väntar med stor spänning på releasen ;)
Du kanske är fel person att fråga men har CompCom någon maintainer för FreeBSD ännu?
Kristian
May 7th, 2007, 01:50 PM
Såvidt jeg vet har Beryl aldri hat noen FreeBSD maintainer, og ikke Compiz heller. Hittil har vi ingen formelle maintainere for noen ting til CompComm enda, men vi har heller ingen uformell FreeBSD packager.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.